Здравље Вести

10 савета за смањење горушице

Превенција је најбољи начин да се изборите са овом врстом бола, а нутрициониста Јасна Вујичић препоручује како да смањите тегобе у желуцу.

Готово да не постоји особа која никад није осетила киселину у желуцу, односно горушицу. Горушица се јавља када мишић који затвара желудац са горње стране није довољно затворен. Тада се киселина из желуца враћа у једњак, што даје осећај печења/пецкања. Када једемо, овај мишић је отворен да пропусти храну у желудац. Горушица се обично јавља око сат времена после јела. Превенција је најбољи начин да се изборите са овом врстом бола, а нутрициониста Јасна Вујичић саветује како да направите неке измене у вашој ихрани и понашању пре и после јела, како бисте смањили тегобе у желуцу:

1. Када једете, опустите се и немојте се оптерећивати пословним и другим проблемима. Доказано је да стрес појачава лучење желудачне киселине, с тога пустите лагану м,узику и уживајте у храни
2. Исту количину хране распоредите на пет, уместо на три обилна оброка, јер ћете тако смањити оптерећење на желудац. Храну добро сажваћите.
3. Љута храна изразито појачава лучење желудачне киселине, као и кисела храна, цитруси, парадајз, бели лук и зачињена храна. Једите лако сварљиву, кашасту храну, која такође потпомаже рад црева и олакшава избацивање штетних материја
4. Газирана пића такође подстичу желудачне сокове. Пијте воду, оставите газирано. Избегавајте алкохол, кафу и чај (или макар смањите њихово конзумирање)
5. Опрезно са слаткишима! Чоколаду смањите на најмању меру, као и масна, пржена јела и месне прерађевине.
6. Ако вам се придрема после ручка, то је у реду, али обавезно прво морате да се прошетате, па тек после, најбоље сат времена, можете да се одморите. Увече једите, али не претерано касно и избегавајте полулежећи положај док једете.
7. Смршајте! Претерана телесна тежина појачава притисак на стомак и може да избаци киселину у једњак. Попустите каиш, скините тесну обућу и замените је комотнијом која не притиска и не стеже
8. Пијте доста воде и жваћите благе жвакаће гуме које не садрже ментол. Вода ће помоћида разблажите киселину, а жвака ће стимулисати производњу пљувачке која такође може ублажити осећај киселине у желуцу. „јаке“ жваке имају супротан ефекат
9. Пушење потпомаже горушицу, па ако можете смањите или баталите ову ружну и ни мало здраву навику
10 Не узимајте соду бикарбону уколико вас мори горушица, иако то многе наше баке препоручују