Кардиолог

Ходајте и бићете здрави

Ходање активира све мишиће у телу, чак и мишиће руку, те га лекари препоручују као савршену превенцију за очување здравља. Ево добрих разлога да кренете у шетњу.

Ходање побољшава рад мишића ногу и поспешује циркулацију венске крви

Штити срце

Стручњаци из немачког Института за брзу шетњу наводе да 20–30 минута шетње најмање три пута недељно подстиче рад кардиоваскуларног система тако што јача срце, крвне судове чини еластичнијим и помаже одржавању нормалног крвног притиска. Шетња такође доприноси и снижавању нивоа холестерола у крви.

Ходајте правилно

– Држите леђа усправно, главу високо, рамена опуштена, а стопала паралелна
– Савијте мало руке у лактовима
– Десна рука креће се напред с левом ногом
– Ослободите руке! Ако баш морате да носите торбу, нека виси дијагонално преко рамена
– Дишите у ритму корака
– Спуштајте на тло прво пету, па стопало
– Не гледајте доле већ 3-4 метра испред себе, тако ће вам леђа и врат бити равни
– Не мењајте ритам
– Затежите трбушне мишиће, они су подршка кичми
– Носите комотну и удобну одећу и обућу
– Не пушите кад шетате
– Понесите у џепу бочицу воде, пијте у малим гутљајима
– После шетње, добро се истегните

Побољшава варење

Осим мишића руку и ногу, ходање покреће и трбушну мускулатуру, подиже тонус трбушних мишића и на тај начин повећава покретљивост црева и убрзава њихов рад. Све то убрзава варење и регулише столицу.

Боље од антидепресива

Шетња појачава лучење серотонина, хормона среће, па је ходање благотворно и за душевно здравље. Зато се шетња препоручује особама које пате од депресије, код којих се показала боља него антидепресиви. Истраживање британског удружења Мајнд, које се бави проблемима менталног здравља, показало је да получасовна шетња у природи код више од 70 одсто депресивних особа смањује ниво депресије, а код 90 одсто доводи до пораста самопоуздања.

Јача ноге и кости

Шетња активира све ножне мишиће и поспешује циркулацију венске крви. Тиме спречава појаву проширених вена, сузбија осећај тежине и отечености у ногама. Добра је и као превенција остеопорозе.

Шири круг познаника

У шетњи ћете лакше ступити у контакт с другим људима, остварити нова познанства. Нешто вас већ везује – волите да шетате. Познато је да старији људи тешко склапају нова пријатељства, али не морате да се зближавате, довољно је понекад чути нешто ново.

Изађите из куће

Шетња је повод да се изађе из куће, види нешто ново, сазна нешто корисно, али углавном је у трећем добу велика ствар и пука потреба да се изађе из своја четири зида. Треба се обући, дотерати, можда позвати друштво – довољан је повод и то што сунце сија, а ветра нема. Изађите! Једном, двапут, и видећете, добре ствари лако прелазе у навику.