Здравље Вести

Храна која зауставља старење

Ако желите да успорите процес старења, посебну пажњу обратите на исхрану. Шта треба да радите? Пре свега, заборавите на пржено: избаците све тигање и набавите посуду за кување на пари, шерпе од нерђајућег челика и стаклена паковања за чување производа.

ВИШЕ БЕЛАНЧЕВИНА

Храна мора да има довољну количину беланчевина. Ако у доби између 40 и 60 година њихову количину треба да смањите (до 0,8 грама на килограм тежине), онда после 65. иде обрнуто – треба да повећате ниво беланчевина (до грам и по на килограм тежине). Недостатак беланчевина води у остеопорозу, као и у ризик од онколошких обољења. Не смете дозволити ни смањење мишићне масе. Препоручљиво је да припремате шницле, ћуфте и паштете од меса и рибе. Не заборавите на витамин Д, јер његов недостатак води у остеопорозу. Зато немојте избегавати сунце, напротив – до 11 сати ујутру и после 16.

СИРОВО ВОЋЕ И ПОВРЋЕ

Шећер изазива упалу зидова крвних судова и зато га треба мењати воћем, али слатког воћа треба да буде само мало (један до два комада дневно). Најбоље је кисело воће, бобице. Обавезно једите кисели купус и краставце. Они подмлађују и чисте микрофлору црева, што значи да јачају имунитет и штите од срчаних обољења. Максимално употребљавајте сирово поврће и воће.

МАЊЕ ПОРЦИЈЕ

Храните се три-четири пута дневно. Порције треба да буду мање: салате треба да буде онолико колико стане у вашу шаку, а парче сира или меса треба да буде величине длана (без прстију) и дебљине највише пола центиметра. Користите парченце путера, док запремина биљног уља не треба да буде већа од палца.

НЕ

* шећер и слаткиши; конзервисани производи – у њима има много соли, сирћета и шећера; газирани сокови, маргарин, рафинисана биљна уља, куповни сокови, алкохолна пића

* месни производи индустријске обраде (кобасице, димљени, сушени и сирови производи од меса и рибе); пречишћене житарице (бели пиринач), инстант пахуљице, пуномасно млеко

ДА

* све зелено листасто поврће: першун, све врсте купусњача, посебно броколи, спанаћ, рукола, зелена салата, мирођија, целер, шпаргла, зелена боранија

* куркума (додајте је практично у сва јела и напитке, али највише кашичицу дневно); ђумбир; бели и црни лук; цикорија; ланено семе