Здравље Вести

Храна за лето

Нутриционисти кажу да сладолед чини да нам буде само топлије јер кад почне да вари храну богату калоријама наше тело производи топлоту.

Навикли смо да се расхлађујемо сладоледом, али омиљена летња посластица се не налази на листи намирница које је најбоље конзумирати на високим температурама. На тој листи су оне са високим садржајем воде: краставац, јагоде, лубеница, тиквице, ананас, манго, зелена паприка, поморанџа, зелена салата, целер. Примера ради, краставац у себи садржи чак 95 одсто воде. Нутриционисти кажу да сладолед чини да нам буде само топлије јер кад почне да вари храну богату калоријама наше тело производи топлоту. Мада ће многи посегнути за криглом пива, ни то није добар избор, јер нас алкохол дехидрира. Сличан ефекат има и кафа, па ни њу не треба уносити у великим количинама. Зато се за лето препоручују нискокалорични оброци и много воде. Ко не воли воду, може да заледи коцкице леда са неколико капи лимуновог сока или комадићима јагода. Ко, пак, не воли лед у води, може додати неколико краставаца и листића нане у бокал.