Здравље Вести

Истезање сваки дан

Истезање мишића, зглобова, тетива, путева крви и енергије требало би да буде део свакодневног вежбања, јер на тај начин позитивно делујемо на многе функције нашег организма.

Данас већина људи има велику тензију и стрес у телу, а то значи да су мишићи, тетиве, везивна ткива и зглобови изгубили природне функције. Многи се навикну на такво стање тела, прилагоде се. Много седења, неактивност или преоптерећеност ума и тела доводе до константне тензије, што узрокује константно излучивање хормона кортизола. Он стеже крвне судове, повећава притисак у телу, смањује доток крви у мозак, спречава регенерацију и стварање нових ћелија, знатно смањује способност учења и памћења. Висок ниво кортизола у телу може узроковати многе здравствене проблеме као што су несаница, висок притисак, кардиоваскуларне болести, слаб имунитет, лоша расположења, аутоимуне болести, поремећај нивоа шећера у крви…

Постепено треба учити како релаксирати ум и мишиће, тако да се спозна разлика између тензије и релаксације. Сва мишићна активност у телу је контролисана нервним системом, а нервни систем је контролисан менталном активношћу. Због свега тога ментални тренинг је врло важан у вештини ичуан. Мора да се створи намера и идеја истезања (ширења) тела у релаксацији – јер иначе силна створена навика блокираног и скупљеног тела (тензија, стрес) неће дозволити да отворите тело и да га истегнете.

У вежби истезања која је приказана на фотографији треба се подићи на прсте, истегнути врат, главу и ручне зглобове према горе, а скочне зглобове на ногама треба истегнути (притиснути) према доле. На тај начин се цело тело истеже по вертикали, а позиција на прстима активира вестибуларни систем равнотеже у мозгу, а такође утиче на рефлексне зоне рамена и релаксацију рамена (што је код многих људи проблем). Ако се правилно уради ова позиција, долази до уласка свеже енергије простора, која кроз прсте на рукама испуњава тело, а у исто време се тело кроз прсте на ногама чисти (детоксикује) у земљу. У позицији треба остати минут или два, дисање је природно, а затим уз лагано тапкање петама о земљу, руке се лагано протресају (релаксирају) и позиција се спушта према доле. Ова позиција се може вежбати увек када осећате тензију у телу, стрес и скупљање тела. Њоме се врло брзо шири и опушта тело.