Здравље Савети стручњака

На врховима прстију

Вежбање је веома важно за здрав живот и добар изглед, за учвршћивање мишића, а свакодневним вежбањем могу се поправити и неки физички недостаци. Свакодневна активност посебно је битна за старију популацију.

Поред времена које посвећујете породици, фамилији, пријатељима и комшилуку, одвојте пре свега време само за себе. Не треба вам много. Свако јутро пре обавеза око унучића и шетње, урадите следећу вежбу за истезање стопала. Уколико вас стопала боле, утолико је пре радите. Балетски играчи, иначе, своје вежбе почињу управо загревањем стопала и вежба коју вам овог месеца показујем јесте балетска, али може да је ради баш свако. Не морате се бавити балетом, нити бити професионални играч, да бисте ову вежбу уврстили у ваш јутарњи ритуал, баш као што је то умивање.

Вежбу можете да радите код куће, али и на било ком другом месту, јер захтева веома мало простора.

ПОСТУПАК: Седите на поду, кичма вам је исправљена, ноге затегнуте, руке су вам на ногама. Пете су једна поред друге у флексу (кад су пете једна уз другу, а прсти на горе), стопала једно уз друго (као на слици). Опустите стопала, па поновите десетак пута.

Обавезно вежбајте. Потрудите се да то буде ваша свакодневна обавеза. Осећаћете се боље, а редовна активност добра је и за тело и за кости, поготову због превенције окоштавања.

Живот је лепши и лакши „На врховима прстију“.