Здравље Вести

Сат поподневног сна – и одмор и лек

Дремање после ручка ће старијим особама помоћи да задрже здраве менталне функције, закључак је истраживања проведеног у Кини.

Очување способности памћења, јасног размишљања и доношења одлука, кључни је циљ у процесу старења. Поподневни сан ће старијим особама помоћи да задрже здраве менталне функције, закључак је истраживања проведеног у Кини на готово 3.000 особа од 65 и више година. Готово 60 одсто испитаника је потврдило да одрема после ручка. Њихов сан је трајао између 30 и више од 90 минута, просечно 63 минута.

ПОПОДНЕВНИ САН И МЕНТАЛНО ЗДРАВЉЕ
Учесници су подвргнути тестовима за процену менталног стања. Одговарали су на једноставна питања, везаним на пример за датум и годишње доба, решавали неке основне математичке проблеме, требало је да запамте и да се сете неких речи, да копирају цртеже једноставних геометријских ликова. Резултати ових тестова су упоређени с навикама поподневног дремања и ноћног спавања.

САТ ОДМОРА ПОСЛЕ РУЧКА
Према резултатима истраживања, особе које спавају сат времена после ручка су боље решавале тестове у односу на људе без те навике . Истарживање је још показало да особе које дремају сат времена показују боље резултате на тестовима од оних људи који поподне спавају краће или дуже од тога.

ПЕТ ГОДИНА МЛАЂИ
Код особа које се не одмарају после ручка, као и оних који то раде краће или дуже од сат времена, забележене су 4-6 пута слабије менталне способности, односно њихове способности одговарају пет година старијим особама од оних који прилегну тачно један сат.