Почетна » 10 намирница које побољшавају хемоглобин
Здравље Вести

10 намирница које побољшавају хемоглобин

Фото: Пекселс

Хемоглобин може бити низак код особа које имају мањак нутријената, код оних који болују од бубрежних болести и рака, код трудница и током менструације.

Стога је управо за те групе људи, нарочито за жене, јако битно да конзумирају намирнице које обилују гвожђем. Дуготрајно низак ниво хемоглобина води до стања анемије, која се манифестује као: умор; бледило лица; летаргија; вртоглавица; главобоља; лупање срца; тешкоће у концентрацији; кратак дах; несаница. Како бисте подигли ниво хемоглобина и оснажили крв, обогатите своју исхрану воћем и поврћем. Та исхрана мора да обилује и витамином Ц – витамином који побољшава апсорпцију гвожђа у крви.

1. Нар Нар спада међу најздравије воће на свету, које обилује витамином Ц и гвожђем.

Конзумацијом нара подстаћете циркулацију крви и смањити симптоме анемије попут умора, вртоглавице, слабости и ослабљеног слуха. Можете га јести самог, додавати га у салате или од њега цедити свежи сок. Ово супервоће има снажна антиоксидативна, антивирусна и антиканцерогена својства.

2. Лубеница Да ли сте знали да лубеница, као и диња, заправо није воће него поврће? Ова омиљена летња намирница садржи доста витамина Ц и гвожђа, захваљујући чему помаже у борби против анемије. Осим што подиже ниво хемоглобина и хидрира организам, лубеница смањује ризик од дијабетеса, претилости, болести срца, астме… Захваљујући обиљу антиоксиданса, спречава утицај слободних радикала те смањује ризик од рака.

3. Цвекла Сигурно већ знате да је цвекла у комбинацији с шаргарепом изврсна за чишћење црева и детоксикацију организма. Али ово коренасто поврће интензивне црвене боје богат је извор гвожђа, стога морате што чешће да једете цвеклу ако сте склони анемији. Шољица свекле садржи око 1,1 мг гвожђа, што задовољава отприлике 6 посто дневних потреба. Анемичне особе које једу доста цвекле имају мање изражене симптоме попут срчаних палпитација и осетљивости на хладноћу него они који је не једу.

4. Суво грожђе Сушено воће попут сувог грожђа природно садржи више гвожђа него свеже. Осим тога, оне садрже и витамин Ц, стога су изврстан избор за подизање нивоа хемоглобина и побољшање крвне слике.

5. Дуд Плодови медитеранског стабла познатог под називом дуд обилују гвожђем. Сматрају се једним од најздравијих бобица на свету. Али и друго бобичасто воће, попут купина и боровница, јако је добро за крв и подизање хемоглобина. Осим тога, плодови дуда садрже доста влакана и протеина, што их чини савршеним воћним избором за оне који теже виткости.

6. Сушене урме Ово егзотично воће, познато по изузетној слаткоћи, садржи гвожђе. Осим што доприноси порасту нивоа хемоглобина у крви, урме чувају и здравље срца. Али, ако желите да смршате, ипак немојте претеривати с њиховом конзумацијом.

7. Сушене шљиве Будући да обилују влакнима, сушене шљиве су прави савезници добре пробаве. С обзиром на то да садрже пуно гвожђа, одличне су и за подизање нивоа хемоглобина у крви. Изврстан избор за анемичне особе је компот од шљива.

8. Каки јабука Ово воће познато и под називом јапанска јабука садржи витамин Ц те обилује гвожђем, који је послије калијума други најзаступљенији минерал присутан у њему. Управо комбинација витамина Ц и гвожђа чини каки одличном намирницом за анемичне особе. Његову пулпу можете јести саму или је додавати у салату.

9. Бундевине семенке Конзумацијом бундеве оснажићете своју крв с обзиром на то да садржи гвожђе и витамин Ц. Против анемије помоћи ће вам и бундевине семенке, које обилују гвожђем и протеинима. Ове семенке су изврсни савезници у борби против рака простате. Осим гвожђа, бундева садржи и витамин Б12, који такође помаже у побољшању крвне слике. Тај се витамин показао нарочито важан при лечењу ретког поремећаја крви који се назива анемија српастих ћелија.

10. Махунарке Леће, соја, грашак, пасуљ и друге махунарке могу вам помоћи да подигнете ниво хемоглобина и тако спречите анемију. Оне су одличан извор гвожђа за вегетаријанце и вегане. Махунарке садрже и фолате те магнезијум и калијум.