Почетна » Александрова техника није јога, а помаже код болних леђа
Физиотерапеут Вести

Александрова техника није јога, а помаже код болних леђа

Многи факултети музичке и драмске уметности у Европи, САД и Аустралији, у своје планове и програме уврстили су основе Александерове технике, како би студенти постигли што боље резултате.

Користе је и спортисти, поготово они који се баве скијањем, голфом и јахањем, јер врло добро знају од каквог је значаја правилно држање тела. Певачима ова техника помаже да дисајне путеве и говорни апарат ослободе од тензије, чиме грудни кош постаје покретљивији а капацитет плућа већи. Глумцима и спортистима доноси лакоћу при покрету, повећава самопоуздање, а смањује оптерећење зглобова, чиме се смањују шансе за повређивање.

Ствар је у равнотежи тела

Ф.М. Александер, који је осмислио ову технику, био је аустралијски глумац са каријером која је текла глатко док није на представи осетио промуклост, а на крају и сасвим остао без гласа. Пошто лекари нису успевали да излече овај хронични ларингитис, схватио је да сам мора нешто да учини.

Лекари му нису помогли. Поставио је огледала.

Око себе је поставио огледала и почео да анализира и ослушкује своје тело. Тако је уочио да је губитак гласа последица превелике напетости у врату и телу, односно да је за функционисање целог тела кључна веза између главе, врата и леђа коју је назвао примарном контролом. То у пракси значи да, ако су глава и кичма у неравнотежи, не дишемо правилно, лоша нам је циркулација…

Све то доводи до бола, стреса, главобоље, несанице. Годинама је изналазио нове технике за своје изражавање на сцени и успео је да сасвим превлада овај проблем, тако да је на крају постао и директор Сиднејског конзерваторијума за драму и глуму.

Александрови учите широм света

Данас у свету има око 3000 учитеља Александерове технике, који нас подучавају да се решимо неправилног држања тела и ослободимо стреса насталог услед тога, како да стојимо, седимо, ходамо, устајемо из кревета.

Учитељи уче људе како да устану, држе тело…

А, када успоставимо контакт са својим телом, то ћемо учинити и са умом и почећемо да се преиспитујемо шта једемо, какав нам је живот, да ли смо задовољни својом професијом… Повећаће нам се свест о себи и свету који нас окружује.

Да не би било забуне, Александерова техника није облик јоге (мада се један део односи на побољшање процеса дисања), нити масаже (иако се ослања на додир, као начин комуникације током учења).

Најтачније би било рећи да нас она не учи како да правилно држимо тело, већ како да се ослободимо лоших навика због којих је тело спутано и болно. Када се држање, дисање и координација уз помоћ ове технике доведу у равнотежу, делотворније ћемо у свакодневним активностима користити тело, не осећајући напетост у раменима.

Ефикасан код људи који седе

Одлична је и за све који на послу углавном седе. Програмерима и новинарима ће помоћи да растерете лумбални део леђа и кичме у целини и ослободе вратни део кичме од тензије. Компјутерашима ће ублажити бол у руци, зглобу и раменима.