Почетна » Британци пију три шоље дневно: Еликсир Истока је благодет за здравље
Нутрициониста Вести

Британци пију три шоље дневно: Еликсир Истока је благодет за здравље

Зелени чај многи називају „еликсир Истока“, али плашите се да га пијете сваки дан.

Шта ће се десити са вашим телом ако га пијете редовно?

Добар је за зубе

Зелени чај има антибактеријску активност, што може смањити ризик од инфекција и побољшати орално здравље.

Смањује ризик од одређених врста рака

Студије о утицају зеленог чаја на рак су помешане. Али познато је да зелени чај помаже здравим ћелијама у свим фазама раста. Постоје и неки докази да може помоћи у уништавању ћелија рака, али истраживања су још у раној фази, тако да је најбоље да се не ослањате само на зелени чај да бисте спречили рак.

Опушта

Испијања зеленог чаја вам помаже да се опустите. Природна хемикалија под називом теанин која се налази у зеленом чају може да пружи умирујуц́и ефекат.

Побољшава функцију мозга

Зелени чај је богат полифенолима, који стимулишу доток крви у мозак, побољшавају памц́ење и менталне функције и могу се борити против неуродегенеративних болести као што су Паркинсонова и Алцхајмерова болест.

Побољшава сагоревање масти

Најновија истраживања показују да адекватна конзумација чаја „сагорева“ ускладиштене масти активирајуц́и њихову оксидацију и смањује масно ткиво које се налази у стомаку. Међутим, резултат може варирати у зависности од појединца и околности.

Британци конзумирају око 40% течности у виду чаја, пијући у просеку три шољице дневно.

Ризик од упале ће се смањити

Зелени чај има више користи од црног, што се може приписати недостатку обраде. Такође садржи најмоц́нији тип катехина, назван ЕГЦГ. Катехини успоравају стварање слободних радикала у телу и смањују упалу.

Подиже ниво гвожђа

Као и сви чајеви, зелени чај садржи танине. Танини могу утицати на апсорпцију гвожђа, па покушајте да не пијете чај уз оброк богат гвожђем и пијте га најмање сат времена касније.

Рецепт за зелени чај:

Када се 200 мл кључале воде мало охлади прелијете кашикицу листова чаја. Додајте лимун.

Витамин Ц чини да се катехини лакше апсорбују. Млечни производи, с друге стране, отежавају апсорпцију.

Ознаке