Почетна » Читавог живота грешимо, руски експерт тврди: Прескочите га, спасите себи живот
Савети стручњака Вести

Читавог живота грешимо, руски експерт тврди: Прескочите га, спасите себи живот

Чувени совјетски и руски кардиохирург, професор и академик Руске академије наука и Руске академије медицинских наука, главни кардиохирург Министарства здравља Руске Федерације Лео Бокерија, побио је идеју традиционалне дијете. Према његовим речима, све што смо знали о здравој исхрани је лаж.

Кад се пробудите, тело почиње да се привикава на радно стање, а ви седнете за сто и поједете тањир пун меса, корпу хлеба и све то залијете са чашом неког напитка…. Кренете на посао са препуњеним стомаком. Тада сте тешки и сами себи.

Када смо сарађивали са Американцима, тада сам приметио да велики хирурзи ујутру у најбољем случају попију шољицу кафе. Тек у подне поједу један сендвич и то зову ручком. У вечерњим сатим долази кући, једе нормалну храну, плива у базену, чита и одмара.

Значи доручак дајте непријатељу, ручајте око подне и нормално вечерајте (али не у касним сатим) и на крају прошетајте пред спавање или вежбајте.

По мом искуству људи који тако живе – живе дуго и здраво!

Овај савет познатог руског лекара потврдила су и најновија истраживања спроведена на Корнел Универзитету. Научник Дејвид Левитски је открио да они људи који прескачу доручак за неколико недеља знатно смање килажу. Ову теорију је потврдио експериментом чији је циљ био да сеодреди количина хране коју човек унесе у организам током дана.

Половина учесника је доручковала, друга група је одбијала доручак. Група која је прескакала доручак дневно би у организам уносила 408 калорија мање, него она група која је редовно доручковала.

Према овом научнику, прескакање доручка се може сматрати одличним системом брзог губитка тежине.

„Разумем да је прескакање доручка у супротности са свим оним што знате о здравој исхрани, али нови подаци нас доводе у озбиљно размишљање да одустанемо од првог јутарњег оброка. Наравно, ово се односи на здраве људе. Људи који имају проблем са дијабетесом и хипогликемијом, не смеју да прескачу оброке како би одржали ниво глукозе“, каже Левитски.

Светска здравствена организација и даље тврди како је доручак најважнији оброк у току дана и особа која редовно доручкује има уредан метаболизам и нема проблема са вишком килограма.

Тачније, доручак убрзава метаболизам. Међутим и они се слажу да претерано богат доручак може довести до гојазности. Али нормалан унос калорија и мали оброци више пута дневно могу само да помогну гојазној особи да смрша.

Ево шта никако не смете да једете по препоруци Светске здравствене организације:

Кобасице

Кобасице су укусан, али не и здрав производ. У њима има најмање меса а највише конзерванса и појачивача укуса који знају да изазову и рак једњака.

Инстант каше

Да би се скратило време кувања, житарице се подвргавају посебном третману због чега се угљени хидрати претварају у скроб. Додајте овом шећер који се користи обилато да би се побољшао укус и добићете отров који се пласира као здрав производ.

Сушено воће

Више је штетан него користан производ јер да би се осушило воће додају му се одређене хемикалије и шећери који га чувају од пропадања.

Мусли

Мусли је чист шећер са празним калоријама. Индустријска прерађевина која се пласира као здрав доручак може ваше тело само да отрује, а никако да га оздрави!

Сокови у тетрапаку

Овакви сокови су пуни конзерванаса јер ништа друго не може да их “сачува” од пропадања. Свеже исцеђен сок може да “живи” само 15 минута. Онај који траје месецима пун је шећера.

Банане и друго егзотично воће

Корисно је оно воће које расте у вашој непосредној близини. Оно воће које мора да се транспортује из прекоморских земаља прскано је небројено пута разним хемикалијама које спречавају да се оно поквари. Такво воће је отров.

Крем сир

Било која додатна обрада сир претвара у чисту маст која се лепи за ваша црева. За припрему крем сира користи се сир који се више не може продавати у свом првом облику јер му је вероватно истекао рок трајања.

Ознаке