Почетна » Где грешимо са намирницом која је постала синоним за здрав доручак? „Боље парче пице“
Нутрициониста Вести

Где грешимо са намирницом која је постала синоним за здрав доручак? „Боље парче пице“

Намирница коју многи једу за доручак када намеравају да смршају – пахуљице, на организам делује горе него да поједете два парчета пице, тврде поједини нутриционисти.

Да ли су пахуљице здраве?

„Све зависи како их користите. Пахуљице могу да буду замка због скривених шећера посебно ако узимамо индустријске, готове каше. Уколико их сами правимо, може се претерати са додавањем орашастих путера, шећера, меда, воћа, црне чоколаде“, каже за ТВ Прва нутриционисткиња Дајана Шврака.

Говорећи о грешкама које правимо при избору здраве хране, нарочито уколико жеимо да смршамо, нутриционисткиња каже да људи треба да науче да читају састав на производима.

„Ако нпр. у 100 грама неке каше ма 25 грама шећера то није здрава храна. Можемо да купимо било коју врсту житарица па да јој додамо воће, воду и биљно млеко. Битно је да производи у себи немају додатака и треба генерално избегавати индустријску храну“, истиче Шврака,

Као пример намирница које у себи имају скривене шећере наводи: воћни јогурт, суво воће, сокови, протеински шејкови, док кечап, мајонез, преливи и други разни додаци садрже и доста трансмасти.

Једите „просте“ намирнице

Нутриционисткиња саветује да у исхрану треба да уведемо просте намирнице од којих ћемо сами правити оброке.

„За доручак нема грешке, чак и пица, у односу на куповне каше, може бити добра опција – има масти и протеине који ће вас дуже држати ситим. Али треба бити умерен и имати разнолику исхрану“, закључује она.