Почетна » ЈЕДНА ШОЉА ДНЕВНО: Напитак који помаже у регулацији нивоа ШЕЋЕРА у крви, а одличан је и за још један ОРГАН
Здравље Вести

ЈЕДНА ШОЉА ДНЕВНО: Напитак који помаже у регулацији нивоа ШЕЋЕРА у крви, а одличан је и за још један ОРГАН

Фото: Пекселс

У недавно објављеној студији, истраживачи са Државног универзитета у Охају открили су да конзумирање зеленог чаја може побољшати здравље особе смањењем шећера у крви и побољшањем здравља црева. Није изненађујуће да ово није први пут да се научници хвале предностима пијења зеленог чаја.

Претходна истраживања повезала су конзумацију зеленог чаја са побољшањем здравља срца захваљујући флавоноидима присутним у напитку – антиоксидансима који могу да смање ЛДЛ „лош“ холестерол и побољшају функцију крвних судова.

Зелени чај чак може побољшати здравље мозга, побољшати расположење, смањити стрес и побољшати квалитет сна. Ипак, једна од најчешће познатих предности зеленог чаја је, како ово пиће може смањити упалу у телу.

Како зелени чај утиче на шећер у крви и здравље црева

Недавна студија објављена у „Цуррент Девелопментс ин Нутритион“ деловала је као наставак студије из 2019. која је повезивала конзумацију зеленог чаја са нижом гојазношћу, здравственим ризицима и побољшаним здрављем црева када је тестирана на пацовима.

У новој студији, истраживачи су проценили здравље црева 40 учесника (пола са метаболичким синдромом, половина је била пријављени као здрава). Након конзумације чака 28 дана, учесници су узели плацебо како би проценили разлике. Током месеца конзумирања зеленог чаја, истраживачи су пријавили нижи ниво шећера у крви за све учеснике, као и смањење упале црева. До овог закључка су дошли након што су открили смањење проинфламаторних протеина у фекалним узорцима и смањење односа шећера у урину.

Њихова нада са овом студијом била је да смање ефекте метаболичког синдрома. Иако није директна болест, метаболички синдром је скуп стања укључујући висок крвни притисак, висок холестерол и висок шећер у крви, што повећава ризик од срчаних болести и дијабетеса.

Заједно са смањеним нивоом шећера у крви и упалом, чај је такође помогао у смањењу „пропуштања црева“ – симптома гастроинтестиналних болести које пуштају токсине у крвоток и повећавају упалу у телу. Ово такође повећава ризик од развоја хроничних болести.

Колико зеленог чаја треба да конзумирате да бисте се похвалили овим предностима? 

Учесници студије су свакодневно конзумирали екстракт који је био еквивалент пет шољица зеленог чаја. Пијење литар зеленог чаја дневно може изгледати као пуно, али на срећу, нема толико кофеина као кафа или чак црни чај. Једна шољица садржи 28 милиграма кофеина, тако да је пет шољица зеленог чаја једнако 140 милиграма кофеина.

Када ово упоредите са једном шољицом кафе 0,2л, која има 96 милиграма, или црним чајем са 47 милиграма, испијање ове количине зеленог чаја је сасвим у реду за ваше здравље. Нарочито када Клиника Мејо предлаже великодушно ограничење од 400 милиграма кофеина дневно.

Незаслађено би било најбољи избор с обзиром на то како напици заслађени шећером повећавају упалу — супротан ефекат од онога што желите са конзумирањем зеленог чаја. Лако се кува, а можете га пити топлог или леденог, савршено за било које доба године.