Почетна » Како да се храните после 55. године
Нутрициониста Вести

Како да се храните после 55. године

Људи у трећем животном добу мењају навике, животни темпо, количину одмора, изласке и дружења, па би сходно томе требало да прилагођавају и начин исхране

Процес старења је (за сада) незаустављив и непредвидљив. С годинама се све више осећају проблеми у функционисању организма као целине, и свих његових делова. Људи у трећем животном добу мењају навике, темпо рада, количину одмора, изласке и дружења. Сходно томе, требало би да прилагођавају и начин исхране. Велики је проценат људи који одласком у пензију или добију или изгубе на телесној тежини. Правилна исхрана сениора има важну улогу у очувању здравља и смањивању ризика за развој бројних клиничких болести. – Старење само по себи представља потешкоћу за правилну исхрану јер се, због мањих потреба организма, апетит током старења смањује. Телесна маса у старости, пак, често и порасте због повећања удела масног ткива у организму.

Слаба и неодговарајућа исхрана старих догађа се изненађујуће често, 20-40 одсто њих нема адекватну исхрану. Симптоми су: губљење на тежини, летаргија, дезоријентација у простору, губитак апетита или чак болест. Није потребно бити стручњак, па закључити да се доста тога може побољшати адекватном исхраном – објашњава нутрициониста Јасна Вујичић.