Почетна » Многи бацају овај део јабуке, а то је грешка: Губи већину витамина и влакана
Нутрициониста Вести

Многи бацају овај део јабуке, а то је грешка: Губи већину витамина и влакана

Јабука је једна од омиљених посластица, а научно је доказано да њена кора садржи највише витамина.

Због тога се препоручује, да јабуку никако не љуштите, већ да је једете заједно са кором.

Већина влакана је у кори

Јабука средње величине садржи 4,4 грама влакана. Без коре остаје само 2,1 грам, што није довољно да би се јабука назвала „добрим извором влакана“.

Пуна је витамина

Јабука с кором има 8,4 милиграма витамина Ц и 98 јединица витамина А.

Без коре остаје са само 6,4 милиграма витамина Ц и 61 јединицом витамина А.

Ублажава проблеме с дисањем

Али само ако је једете с кором. Спој који утиче на дисање назива се кверцетин и налази се углавном у кори јабуке.

Једно истраживање показало је да људи који једу пет или више јабука недељно имају боље функције плућа захваљујући ефекту кверцетина.

Кверцетин утиче и на памћење

Студија која је спроведена пре скоро две деценије, показала је како се антиоксиданс бори против оштећења ткива у мозгу које се повезује с Алцхајмеровом болешћу и другим дегенеративним проблемима.

Одржава витку фигуру

Урсолична киселина (састојак коре јабуке) помаже изградњи мишића и сагоревању калорија. Једна јабука с кором дневно смањује ризик од гојазности.