Како је показала актуелна анализа Саобраћајног клуба Аустрије у првој половини 2022. године на бечким аутопутевима било је мање аутомобила али делимично више транспортног саобраћаја него пре почетка пандемије вируса корона.
Аутомобили преполовљени
Са 28,7 милиона аутомобила избројаних у првој половини 2022. године на аутопуту А23 код мерне станице Дунавско острво у Бечу, то је био најфреквентнији део аутопута у Аустрији. У поређењу са првом половином 2019. године на бечким аутопутевима и брзим путевима је мање аутомобила у саобраћају.
Увођењем обавезног плаћања паркинга на целој територији града смањење броја возила је израженије него у другим градским подручјима.
У поређењу са првом половином 2021. године, када је у јануару био „локдаун“, било је за 1,7 милиона аутомобила више, али у поређењу са истим периодом 2019. године било је 3,1 милион аутомобила мање.
Међутим аутопут А23 није изузетак: на девет од десет бројних станица на аутопутевима у Аустрији било је мање аутомобила него у првој половини 2019. године. На скоро више од половине бројних станица било је за пет одсто мање аутомобила. „Разлог су високе цене горива, али је и рад од куће више заступљен него пре почетка пандемије.
Ни код Граца нису возили
Поред аутопутева на градском подручју Беча такође је забележено и високо оптерећење на аутопутевима на подручју Линца, Граца и Инсбрука.
„Пословнице и предузећа могу да дају велики допринос смањењу проблема у саобраћају тако што ће применити менаџмент мобилности. То конкретно значи, да се на пример запосленима понуди карта за коришћење јавног превоза, да им се обезбеде бицикли за вожњу до посла, као и погодности за организовану заједничку вожњу. Такође мање службених возила је исто једна мера која штеди трошкове и смањује вожњу аутомобилом“, истиче ВЦÖ-експерт Михаел Швендингер.
Осим тога, за путовање из унутрашњости до града потребна је боља повезаност јавног превоза и бициклистичких стаза.
Угледају се на Швајцарску
Код транспорта робе требало би се деловати на више нивоа и ту Аустрија може да се угледа на Швајцарску.
Најпре, требало би појачано контролисати придржавање ограничења брзине, за камионе 80 км/х, и то као у Швајцарској, без великодушних граница толеранције. Друго, транспорт робе би требало све више пребацити на железницу. Утицај на теретни транспорт има свакако и понашање потрошача: производи са дугим роком трајања уместо робе која се баца, као и регионални и сезонски производи доприносе томе да се смањи број пређених километара“, наглашава стручњак ауто-мото клуба ВЦÖ.
Аустријанци свуда мање возе
И поред повећаног транспортног саобраћаја на аутопутевима је много више аутомобила него камиона, показала је анализа.
И у другим аустријским покрајинама је знатно више аутомобила него камиона на путевима.
„Ограничење брзине у читавој Аустрији са 130 км/х на 100 км/х не само да би смањило потрошњу горива и емисију ЦО2 већ и саобраћајну буку и ризик од саобраћајних удеса. Мање удеса значи мање гужве“, објашњава ВЦÖ-експерт Швендингер.