Зашто није било довољно чамаца за спашавње? Да ли се потонућем компанија спасила банкрота? Да ли се међу 1514 погинулих путника налазио човек који је по сваку цену морао да буде ликвидиран? Шта је превозио брод који лежи у воденом амбису дубоком 3784 метара?
После 109 година трагедија брода „Титаник“ и даље распаљује машту. Да ли је овај супермодерна непотопиви брод морају да потоне на путу између Саутхемптона и Њујорка? Можда је далеко занимљивије питање како је један од 34 људи са наших простора успео да се спаси? Његова прича је узбуркала и медије у САД.
Сви људи са наших простора боравили су у трећој класи, а Личанин Никола Лулић је преживео. Наиме, путници треће класе су схватили да брод тоне тек када је вода почела да улази у кабине, али тада је већ била спуштена решетка која их је водила ка палуби.

Рођен је 1883. године. Лулић је био са села и радио је са родитељима на сељачке послове све док га нису регрутовали у аустроугарску војску. Пошто је био Србин, није хтео да служи у немачкој војсци, па је 1902. године дезертирао.
Он је „трбухом за крухом“ кренуо је пут Америке. Радио је у руднику у Минесоти, а у јесен 1911. године се вратио у Лику да пола године проведе са супругом Мартом и двоје деце. Када је истекао одмор, у Саутхемптону се укрцао на „Титаник“ да се врати у САД на посао.
Лулић је карту платио 170 швајцарских франака (број карте је био 315098). Број „Карпатиа“ га је пронашао у чамцу за спашавање број 15. Када је стигао у Њујорк прво је отишао код ујака Роса Росинића у Чикаго, па у Минесоту.
Откуд Никола у чамцу?
Према једној верзији, на глави је имао официрску капу, па се тако увукао у чамац. Према другој верзији је спасио дете које је пало у воду, па му је мајка, Норвежанка, пружила руку и извукли су га у чамац.
Када је завршио са тешким радом, Никола се на крају Првог светског рата вратио у Лику. У новооснованој заједничкој држави је живео све до смрти 1962. године. Умро је у 79. години.
Пре имена „Титаник“ брод је носио радни назив Брод 401. Са каснијом ознаком РМС, Роyал Маил Схип, брод Титаник је био један од оних који су са Краљевском поштом имали уговор о преносу поште. Овај луксузни путнички брод је изграђен је у Белфасту између 1909. и 1911. у бродоградилишту „Харланд и Вулф“. Титаник је брод из серије која представља зенит употребе парних машина у поморском транспорту.
На „Титанику“ су током његове прве, и једине пловидбе, путовали неки од најбогатијих људи на свету тог доба. Између осталих, милионери Џон Јакоб Астор, Бенџамин Гугенхајм и Исидор Штраус.