Почетна » Намирнице које можете да једете ујутру, али и увече!
Нутрициониста Вести

Намирнице које можете да једете ујутру, али и увече!

Уколико осетите глад у касним вечерњим сатима, свакако је не би требало игнорисати.

Међутим, стручњаци и нутрционисти препоручују лаган и здрав оброк уместо тешке хране.
У наставку текста дајемо вам пример пет здравих намирница које ће вас заситити.

Киви

Према речима нутриционисткиње Саманте Кесети, киви је одлична намирница која садржи серотонин и може да вам помогне да лакше утонете у сан. Уз то је богат витамином Ц и влакнима, што значи да ће обуздати осећај глади.

Орашасти плодови

За укусан залогај, који је уз то здрав, узмите шаку орашастих плодова који садрже магнезијум и цинк, а они јачају производњу мелатонина. Ако желите најздравији одабир за бољи сан, одаберите пистаће, само пазите да нису посољени, јер су управо они пуни мелатонина, па тако 28 грама овог залогаја садржи око 7 милиграма мелатонина. Уз то садрже и здраве масноће које ће мозгу “јавити” да више нисте гладни, појаснио је нутрициониста Бес Бергер.

Јогурт

Према објавама научника у часопису Еуропеан Јоурнал оф Нутритион, ако свакодневно једете јогурт, то може ојачати имуни систем због тога што садржи бактеријске културе Лацтобациллус булгарицус и Стрептоцоццус тхермопхилус. Уз то нуди велике количине калцијума, витамина Б и Д те других нутријената који делују на имуни систем. Уз то он садржи и триптофан, аминокиселину која ће вам помоћи да заспите јер се претвара у серотонин који се пак претвара у мелатонин, хормон који подстиче добар сан.

Банана и кикирики путер

Ова комбинација је врло популарна међу нутриционистима. Банана садржи триптофан, који ће се претворити у мелатонин, а у њој се крију калијум и магнезијум, који ће спречити појаву грчева који вам могу ометати сан. Путер пак нуди здраве незасићене масноће па ћете уз њега лако заборавити на осећај глади. Довољна је једна банана и једна кашика путера од кикирикија како бисте задовољили потребе организма, али и лепо спавали.

Поврће и хумус

Ово је одлична комбинација за добре снове, а Бергер саветује да узмете своје омиљено поврће и 2 кашике хумуса те уживате у здравом и сласном залогају који садржи здраве масти, влакна и угљене хидрате.