Почетна » Напољу +30, а руке и ноге вам отичу по врућини; Три начина решавају овај проблем
У жижи

Напољу +30, а руке и ноге вам отичу по врућини; Три начина решавају овај проблем

У најтоплијим данима у години, није необично да људи који дуго стоје или седе у веома врућем окружењу доживе отицање стопала или руку. То је феномен који чак има и своје име – топлотни едем.

Услед високих температура шире се крвни судови који се налазе близу површине коже, због чега се бистра течност лимфног система гравитационо креће ка околним ткивима, односно према рукама или ногама. Баланс соли у телу је такође важан фактор. Наиме, ако је губитак соли мањи од нормалног, њен вишак ће повући течност према удовима, што ће резултирати отоком.

Обично се верује да до отока руку и стопала долази због вишка воде, а у ствари је супротно – удови отичу када има премало воде у телу. Чак и ако пијете више течности, тело се лако ослобађа од врућине, а када је у телу премало воде, ћелије покушавају да сачувају воду како би избегле дехидрацију, па долази до отока.

То се чешће дешава код старијих особа, посебно ако имају пратећа медицинска стања која утичу на циркулацију крви кроз тело, а ризик је повећан и код особа које из хладне средине прелазе у топлу.

Подигните ноге

Стручњаци препоручују да се у летњим месецима ноге што чешће подижу, најбоље на меку подлогу као што је јастук.

Пошто током лета губимо више воде, хидратација је главни предуслов за нормално функционисање организма, па водите рачуна да стално уносите течност. При томе је важно да не попијете пола флаше воде одједном, већ да стално пијуцкате у мањим гутљајима – иначе ћете све врло брзо избацити кроз урин уместо да вода стигне тамо где је потребно.

Пијте најмање два литра воде дневно, а ако пијете кафу, обавезно одмах попијте чашу воде јер је познато да кофеин „дехидрира“ организам.

Носите удобне ципеле

Немојте случајно ограничити стопала неудобним ципелама које превише стежу ноге и ометају нормалну циркулацију. Колико год сандале са ременима биле удобне, немојте случајно одабрати оне које су преуске и које треба превише затегнути, јер ће се скоро сигурно појавити оток.

Једите правилно

Као и у већини случајева, ако желите да ваше тело функционише нормално и без сметњи у виду отока, овде је ствар јасна: здрава и уравнотежена исхрана, без пржене, пржене, слане и масне хране. Пожељно је конзумирати што више свежег воћа и поврћа и наравно намирнице које су богате водом, као што су краставци, парадајз, лубеница…