Почетна » Овако ШЕЋЕР утиче на наш организам
Савети стручњака Вести

Овако ШЕЋЕР утиче на наш организам

Фото: Пиксабеј

Колико шећера дневно ви уносите у свој организам? Превише? Премало? Знате ли колика је максимална препоручена дневна доза уноса?

Препоручени дневни унос шећера је до 25 грама и то на први поглед можда изгледа као прилична количина – али, у пракси, то је само 6 кафених кашичица.

На које све начине шећер доспева у организам

Шећер не уносите у организам само директним коришћењем обичног шећера. Чак и да се придржавате препорука и не прелазите препоручену дневну дозу од 6 кашичица, сигурно га унесете кроз неке друге намирнице.

Највећи проценат шећера се у организам уноси управо кроз храну за коју и не знате да садржи шећер. У то спадају сви слаткиши, грицкалице, прерађена храна (обично са високим процентом шећера), разна алкохолна пића и газирани сокови. Чак и сокови од воћа који нису газирани и рекламирају се као здрави и природни, садрже додатни шећер.

Одакле све вреба шећер

Ако пазите на своју исхрану и бринете о томе које намирнице једете, требало би да знате да се шећер налази и у већини „здравих“ производа. Сви они производи које купујете у продавницама здраве хране или на одељцима са органском и здравом храном у већини случајева садрже скоро исте количине шећера као и обични слаткиши.

Кекс, енергетске плочице, здравије верзије хлеба, саплементи, сви они у себи садрже шећер. Када купујете „здраву“ храну требало би да купујете производе на којима пише да немају додатног шећера, осим фруктозе – воћног шећера. Будите обазриви и са таквим производима, јер иако нешто нема додатног шећера у себи не значи да је здраво и да га можете јести сваки дан, или у већим количинама.

Сигурно нисте размишљали да чак и слани производи, као што су кечап, мајонез, умаци, преливи за салату, па и јела од месних прерађевина као што су кобасице и слично, садрже шећер! Ето још једног неочекиваног извора.

Како избећи шећер

Прво и најважније је да донесете чврсту одлуку да желите да унос шећера доведете на разумну меру, односно на препоручену дневну дозу. Постепено, избаците из употребе сахарозу, односно шећер добијен из шећерне трске или репе, јер он доводи до наглог пораста концентрације глукозе у крви.

Фото: Пиxабаy

Фруктоза се налази у воћу и поврћу и ако уносите умерене количине воћа, не би требало да имате никаквих проблема, јер она има низак гликемијски индекс и не доводи до наглог скока шећера у крви.

Замена за шећер

Одлична замена за шећер су мед, јаворов сируп, сируп од агаве, кокосов шећер и стевија, али водите рачуна да користите само оне који су природни, без додатака и немојте претеривати ни са конзумирањем ових заслађивача.