Почетна » Ове намирнице су СПАС за жене у МЕНОПАУЗИ
Здравље Вести

Ове намирнице су СПАС за жене у МЕНОПАУЗИ

Фото: Пиксабеј

Погледајте неке од најбољих и врло корисних антиинфламаторних намирница које би жене које пролазе кроз менопаузу требале да једу.

Менопауза се јавља када жена престане да добија менструацију. У овој фази периоди обично постају ретки, јављају се једном током неколико месеци или чак година, пре него што потпуно престану. Обично се јавља између 45. и 55. године, али се може развити и пре или после ове старосне групе. Симптоми менопаузе укључују ноћно знојење, навале врућине, лошу концентрацију, анксиозност, сувоћу вагине и промене расположења.

Одржавање здраве исхране и редовно вежбање не само да могу помоћи женама да се осећају боље, већ и дугорочно побољшати целокупно здравље.

Краткорочни проблеми

Избегавање зачињене хране, пушења, пијења, висококалоричне хране и газираних пића може помоћи у симптомима менопаузе. Конзумација производа од соје може помоћи симптомима менопаузе јер соја садржи једињење названо Исофлавонес које опонаша деловање естрогена.

Дугорочни проблеми

Дугорочно, понављајући симптоми менопаузе могу изазвати остеопорозу и кардиоваскуларне проблеме. Вежбања попут Кегелових вежби јачају мишиће дна карлице, што помаже у спречавању или смањењу уринарне / цревне инконтиненције. Менопауза може довести до анксиозности. Вежбе медитације и дисања могу помоћи у опуштању тела и ума. 

Храна коју треба уврстити у исхрану:

Бобице: Бобице су природне противупалне снаге. Бобице подржавају здравље мозга, смањују крвни притисак и можда су добре за срце. Уз кардиопротективне благодати естрогена изгубљене током менопаузе, добробити бобица у јачању здравља срца су веома важне. Бобице су такође богате антиоксидантима који помажу у суочавању са стресом, што може помоћи у сузбијању несанице, честе болести жена у менопаузи.

Лосос: Одличан извор витамина Д, омега-3 и других масних киселина, лосос помаже у смањењу крвног притиска и подржава здравље срца. Истраживање је показало благодати омега-3 масних киселина у решавању анксиозности, депресије и потенцијалном помагању у побољшању менталног здравља жена средњег века. Вегетаријанке се могу одлучити за омега-3 додатке као алтернативу.

Махунарке: Махунарке попут леблебија, црног пасуља и пасуља помажу у смањењу шећера у крви и у повећању осетљивости на инсулин. Поред обезбеђивања калцијума и витамина Д, махунарке такође могу помоћи у смањењу губитка густине костију.

Целовите житарице: Целовите житарице морају бити део здраве прехране жена у менопаузи. Цела зрна попут хељде и квиноје садрже протеине, влакна, витамин Б и магнезијум. Ова зрна су такође без глутена и имају већу хранљиву вредност од већине традиционалних житарица. Њихов садржај влакана и протеина може помоћи фактору ситости. Другим речима, помаже човеку да дуже остане сит.