Почетна » Озбиљно упозорење – не спавајте са укљученом климом, искључите и вентилатор
Неуролог Вести

Озбиљно упозорење – не спавајте са укљученом климом, искључите и вентилатор

Да ствар буде гора, ни ноћу температура није много нижа него дању, па многи остављају укључене клима-уређаје док спавају. Међутим, поставља се питање да ли то може негативно утицати на здравље.

Високе температуре трају већ неколико дана и сваки пут када изађете из куће не само да је заморно, већ је и оптерећујуће. Готово је немогуће направити један корак а да се не ознојите, а туширање неколико пута дневно је заморно.

И сигурни смо да, као и већина, једва чекате да уђете у расхлађену просторију, а вероватно користите клима-уређај и код куће и на послу.

Стручњак Марк Редик, који је и један од аутора књиге „Саветник за спавање“, каже да коришћење клима-уређаја није баш најбоља могућа опција док спавамо. Према његовим речима, то може бити лоше за оне који болују од астме.

Спавање са вентилатором

Исто важи и за коришћење вентилатора док спавају.

„Многима вентилатор, посебно онај на плафону, помаже да утону у сан, али то никако није добро јер може да изазове алергијски напад и суве очи“, каже он.

То се, наравно, односи и на коришћење клима-уређаја током ноћи, па је Марков савет да добро расхладите просторију пре спавања, а затим искључите климу, или је оставите у другој просторији.

Стручњак подсећа да, осим алергијских напада и проблема са сувим очима и носном слузокожом, могу да се јаве и други проблеми, попут укочености и болова у леђима. Наравно, важно је и редовно чишћење клима-уређаја и вентилатора, а једна од ствари на коју овај стручњак упозорава јесте сува кожа као последица сталне употребе клима-уређаја.

„Када тај ваздух дува дуго и често, кожа се осуши. Лосиони и креме ће помоћи, али не ако то постане навика током целог лета“, објаснио је он.

Најбољи савет

Уместо клима-уређаја и вентилатора, стручњаци саветују следеће:

„Подесите ролетне, навуците завесе, али пазите да имате неке у светлој боји, јер ће тамне боје привлачити топлоту. Често се туширајте и хидрирајте хладном водом. Избегавајте алкохол, кофеин и пића са високом концентрацијом шећера“, савет је стручњака.