Почетна » Планирајте и одредите приоритете: Седам савета за срећнији живот
Здравље Вести

Планирајте и одредите приоритете: Седам савета за срећнији живот

Фото_: Пиксабеј

Ако ово звучи познато, време је да одбаците брза решења на која се ослањате и развијете план управљања енергијом. Почетак рада може изгледати застрашујуће, али ускоро ћете бити пуни енергије да наставите даље када пожњете предности срећнијег, здравијег и продуктивнијег начина живота.

Шта је управљање енергијом?

Замислите своју енергију као ограничени ресурс, попут новца на рачуну. Дан почињете са одређеним износом за потрошњу, који варира од особе до особе у зависности од фактора, као што су године, сан, ниво стреса, медицинска стања и начин живота. Током вашег дана дешава се више трансакција (активности) док повлачите енергију са свог налога и депонујете енергију на свој рачун. Иако можда немате увек контролу над активностима које троше вашу енергију, можете предузети кораке да уложите више енергије на свој рачун.

1. Једите хранљиву храну

Сви знамо да је здрава храна кључ за добробит, али је уобичајено да се здрава исхрана првенствено сматра средством за губитак тежине. Међутим, према Смерницама о исхрани Американаца из 2015., уравнотежена исхрана богата воћем и поврћем, немасним протеинима, немасним млечним производима и целим житарицама је оно што вам је потребно за оптималну енергију. На крају крајева, ви сте у одређеној мери оно што једете. Конзумирајте разноврсну храну из свих група хране да бисте добили низ хранљивих састојака који ће вам дати енергију током дана. Одлучите се за свеже или смрзнуто воће и поврће, посебно тамно, лиснато поврће и броколи, као и наранџасто поврће, укључујући шаргарепу и слатки кромпир. Постоји много врста рибе и махунарки које можете изабрати за здраве протеинске опције. Циљајте да једете 3 унце житарица од целог зрна, хлеба, пиринча или тестенине дневно.

2. Спавајте седам до осам сати ноћу

Чини се да је спавање здрава навика коју многи људи морају побољшати. Већ знамо да нам је потребно најмање седам сати затворених очију сваке ноћи, па шта нас спречава да то добијемо? Размислите о томе како можете побољшати своје највеће ометаче сна и знајте ово: недостатак сна може продужити озбиљна здравствена стања, као и негативно утицати на ваше расположење, мотивацију и ниво енергије. Давање приоритета спавању је једна од најбољих ствари које можете учинити да бисте се припремили за успешан дан пун енергије.

3. Правите друштво са добрим људима

Максимално повећајте количину времена које проводите са људима са којима уживате. Повезивање са другима који зраче позитивношћу и имају слична интересовања ће вас узбудити и дати енергију. Са друге стране, људи са којима немате везе или који имају негативне ставове, често се жале или доносе лоше одлуке само ће вам исцрпити енергетски рачун. Будите селективни у друштву у ком сте.

4. Избегавајте предозирање вестима

Вести су важан начин да останете повезани са оним што се дешава у свету. То може бити едукативно, забавно, па чак и охрабрујуће. Нажалост, вести су пречесто бомбардоване причама о патњи. Ове приче могу искривити ваш поглед на свет и довести до тога да се фокусирате на своје најгоре страхове уместо да препознате добро које вас окружује. Не можете у потпуности да избегнете ове приче, али покушајте да минимизирате своју изложеност када можете, посебно у тешким временима.

5. Редовно вежбајте

Да ли се осећате летаргично на пола дана? Да ли су вас икада измотиле једноставне свакодневне обавезе, као што су куповина намирница или кућни послови? Супротно ономе што можда верујете, добијање 150 минута недељне активности које препоручују Смернице за физичку активност за Американце може додати вашем енергетском рачуну, а не одузети од њега. Како? Вежбање ублажава стрес и напетост, јача мишиће и повећава издржљивост, што помаже вашем телу да ради ефикасније током других физичких задатака или активности.

6. Урадите нешто значајно сваког дана

У чему се осећате страствено? Да ли имате посебан таленат који бисте желели да чешће вежбате или делите са другима? Радите нешто у чему уживате сваки дан, чак и ако је то нешто тако једноставно као што је кување здравог оброка или слушање омиљене песме. Улагање напора у ствари које су вам најважније помоћи ће вам да искористите и сачувате своју енергију на начине који ће извући оно најбоље у вама.

7. Мисли добре мисли за друге

Одржавање саосећајног начина размишљања је још један начин за уштеду енергије. Један пример практиковања оваквог начина размишљања назива се љубазна пажња. На пример, покушајте да успоставите контакт очима са странцем и осмехните се, док мислите „Желим ти добро“. Уместо тога, овај позитиван чин вас може спречити да осуђујете ту особу. Осуђивање других може довести до тога да сами себе осуђујемо, а таква врста негативног унутрашњег дијалога може бити исцрпљујућа.
Осећаћете се боље са сваким кораком који предузмете ка овој важној инвестицији за бригу о себи.

Ево неколико једноставних активности које ће вам помоћи да више водите рачуна о бризи о себи:

Пратите своју енергију

Измерите своју енергетску „температуру“ у различитим тачкама током дана, додељујући јој број од 1 до 10, при чему је 10 највиши ниво енергије. Обратите пажњу на детаље свог дана како бисте могли да идентификујете људе или догађаје који на вас највише утичу.

Направите инкременталне промене

Када будете свесни неких људи или догађаја који саботирају вашу енергију, размислите о својим следећим корацима. Уместо да се бавите свиме ођедном, изаберите област која вам је важна и будите реални са циљевима које сте поставили. На пример, ако је неорганизованост у вашем дому велики извор свакодневног стреса, изаберите један ормарић, орман или фиоку који ћете очистити сваке недеље уместо да се оптерећујете тиме што радите све ођедном. Затим пређите на следећи циљ када се осећате спремни.

Планирајте и одредите приоритете

Водите рачуна о временима током дана када вам нивои енергије имају тенденцију да буду највиши. Одлучите како можете да искористите те тренутке тако што ћете дати приоритет важним задацима када се осећате свеже и продуктивно.