Почетна » Побољшава памћење и концентрацију: Неуролог препоручио идеалну храну за здравље мозга
Неуролог Вести

Побољшава памћење и концентрацију: Неуролог препоручио идеалну храну за здравље мозга

Природно и нормално је да се са годинама мозак мења, па како старимо, можемо да уочимо промене које утичу на вештине размишљања, планирања и решавања проблема, као и на памћење и способност разумевања сложених концепата.

И док се мале когнитивне промене уопштено сматрају нормалним, неки људи доживљавају озбиљније потешкоће.

Без обзира на то трпи ли мозак блаже или значајније тешкоће, исхрана може да игра велику улогу у успоравању утицаја који старење може имати на мозак.
Др Киран Ф. Рајнеесх, неуролог на Универзитету Охајо, за Еат Тхис поделио је које четири намирнице често препоручује својим пацијентима како би мозак одржали здравим што дуже.

Риба

Један извештај из 2020. године, објављен у часопису Фронтиерс ин Агинг Неуросциенце, показао је да конзумирање рибе може да побољша памћење код здравих појединаца. Стога, ако сте љубитељ морских плодова и желите да се усредсредите на јачање здравља свог мозга, у своју исхрану уврстите више рибе, посебно масне.

„Две порције рибе недељно одличне су за здравље мозга будући да су омега 3 масне киселине корисне у обнови мијелина“, каже доктор.
Орашасти плодови

За оне који уживају у грицкању орашастих плодова, стиже добра вест. Студија коју је спровела компанија Адванцес ин Нутритион открила је да су студенти старости од 18 до 25 година који су конзумирали 60 грама ораха дневно имали боље когнитивне перформансе и критичко размишљање од оних који нису јели орахе.

„Ако подносите орашасте плодове, једите их. Они помажу да се поправи оштећење мозга обнављајући масне киселине, као и витамин Е“, каже др Рајнеесх.

Бобичасто воће

Конзумирање свежег воћа и поврћа на дневној бази нешто је што др Рајнеесх препоручује својим пацијентима, јер такве намирнице садрже витамин Ц, као и антиоксидансе корисне за обнављање можданог ткива и ћелијских мембрана. Посебно је здраво бобичасто воће које садржи микронутријенте, микроелементе и висок ниво антиоксиданса који су корисни за поправак и враћање функције мозга.

Куркума

Када желите да додате другачији укус својој вечери, додајте јелу мало куркуме. Активни састојак куркуме, куркумин, познат је као средство против старења, рака и помаже у одржавању памћења.