Почетна » Савет да не дижете тешко када вас боли кичма је заправо мит? Слагали су вас још много тога…
Физиотерапеут Вести

Савет да не дижете тешко када вас боли кичма је заправо мит? Слагали су вас још много тога…

Као и учесталост притужби, веома су чести и митови о боловима у леђима, па ево шта је мит, а шта чињеница.

Оштар, константан и туп бол у леђима – вероватно ће га свако од нас доживети. Процењује се да ће нас осам од десет имати болове у леђима, а седећи начин живота све то погоршава, није ништа боље ни са стојећим. Међутим, постоје митови како ове болове можете да спречите.

Мит: Увек седите усправно

Лоше је седење погнуто, али ће доћи до напрезања леђа и ако дуго седите превише равно. Правите паузе неколико пута дневно, наслоните се на столицу са стопалима на поду и пустите да се леђа лагано савије. Покушајте да стојите део дана, можда док разговарате телефоном или читате.

Мит: Не дижите тешке ствари

Није важно колико подижете, већ како то радите. Зато, када подигнете нешто тешко, урадите то из чучњева, исправљених леђа и подигнуте главе. Користите снагу ногу и руку да подигнете терет, а не увијајте и савијајте тело јер можете повредити леђа.

Мит: Одмор је најбољи лек

Одмарање може помоћи код недавне повреде или напрезања који изазивају бол у леђима. Али дан или два у кревету заправо могу погоршати ствари. Радије ходајте и крећете се.

Мит: Бол је узрокован повредом

Не морате бити повређени да бисте имали бол у леђима. Дегенерација диска, болест, инфекција, па чак и наследна стања такође могу изазвати бол у леђима.

Чињеница: Више тежине, више бола

Одржавање добре форме помаже у спречавању болова у леђима. Као што можете замислити, додатна тежина ће оптеретити ваша леђа. Бол у леђима је најчешћи међу људима који су ван форме, посебно онима који се викендом бацају на многе активности након целе недеље.

Мит: Мршавост не гарантује живот без болова

Свако може добити болове у леђима, чак и мршави људи. Они који су сувише мршави имају још веће шансе да брже изгубе густину костију, повећавајући ризик од прелома и болова.

Мит: Вежбање је лоше за бол у леђима

Редовна вежба спречава бол у леђима. А онима који су недавно повредили доњи део леђа, лекар ће препоручити и вежбање. Обично почињу нежним покретима и постепено повећавају интензитет. Када акутни бол нестане, редовна вежба може помоћи да се спречи да се поново врати.

Чињеница: Киропрактика може помоћи

Професионалне смернице друштва за болове препоручују пацијентима и лекарима да размотре друге опције са доказаним предностима за бол у доњем делу леђа, укључујуц́и манипулацију кичме и терапију масажом.

Чињеница: Акупунктура ублажава бол

Акупунктура, јога, прогресивна релаксација и когнитивна бихејвиорална терапија такође могу помоћи у ублажавању болова у леђима.

Ознаке