Почетна » Шта ОБАВЕЗНО треба да се нађе на менију после ШЕЗДЕСЕТЕ?
Нутрициониста Вести

Шта ОБАВЕЗНО треба да се нађе на менију после ШЕЗДЕСЕТЕ?

Као што у тридесетима треба јести храну која ојачава кости и мишиће, а у двадесетим почети са здравом исхраном, тако је нарочито важно шта једете после педесете.

Четрдесете – влакна

Ово је доба када је важно јачати метаболизам и ниво шећера у крви држати под контролом, па је неопходно уносити што више влакана.

Што мање меса и што више поврћа.

Броколи и цело зрно житарица у било ком облику је добитна комбинација. Настојте да користите што мање меса, а ако сте гурман, узмите вегански бургер, здрав домаћи сендвич, немасне млечне производе и много воћа и поврћа. У сваки оброк обавезно укључите протеине.

Педесете – јабуке и бадеми

Како се са годинама метаболизам успорава, треба узимати храну која је лако сварљива. У педесетим потпуно пређите на биљна млека, бадемово на пример, које је веома хранљиво, а лако за пробаву. Форсирајте броколи, авокадо, боровнице, спанаћ и орашасте плодове, јер успоравају старење, а ако у овим годинама не желите висок холестерол и повишен шећер у крви – једите јабуке.

Шездесете и даље – мање соли

Од седме деценије живота, па надаље на менију је обавезно пет порција поврћа и две порције воћа сваког дана. Потребна је и храна која обилује гвожђем: спанаћ, сочиво, пасуљ, али и соја и зелено лиснато поврће које чува виталност. Такође, у овом добу треба мање соли, а више воде.