Почетна » Уље авокада је благодет за срчане болеснике, али то није све!
Кардиолог Вести

Уље авокада је благодет за срчане болеснике, али то није све!

Мит да је маст апсолутно зло одавно је разбијен.

Сви добро знају да су масти једнако важне за тело као и протеини или угљени хидрати, а њихово одбацивање може довести до озбиљних здравствених проблема. Масти могу бити штетне (засићене) и здраве (незасићне). Здраве масти укључују оне које се налазе у орашастим плодовима, семенкама, масној риби и биљним уљима као што су маслиново, ланено, семе бундеве и уље авокада.

Уље авокада је најздравије

Уље авокада није најпопуларније биљно уље, али је једно од најздравијих. За његову производњу користи се зрела пулпа. Пошто се за припрему уља користи метода хладног цеђења, производ задржава апсолутно сва корисна својства свежег воћа.

За шта је добро уље авокада?

Авокадо је заслужено добио титулу суперхране – тешко да се било које друго воће може похвалити тако импресивним сетом хранљивих материја. Уље авокада садржи витамине А, Ц и Е – моћне природне антиоксидансе одговорне за лепоту и младост коже и целог тела. Боре се против слободних радикала који наносе штету ћелијама, стимулишу боре и успоравају производњу младалачког протеина колагена.

Авокадо је једна од најкориснијих намирница за здравље срца: значајно снижава ниво „лошег“ холестерола због високог садржаја фитостерола, а влакна, калијум и магнезијум јачају срчани мишићи крвне судове, спречавајући њихово уништавање и стварање крвних угрушака. Осим тога, обиље незасићених масних киселина у уљу авокада помаже телу да апсорбује витамине А, Д, Е и К растворљиве у мастима, који су неопходни за нормално функционисање свих телесних система, од мишићно-коштаног до нервног система.

Авокадо и дијета

Распрострањено је уверење да масна храна неизбежно доводи до повећања телесне тежине, али ово је озбиљна заблуда. Авокадо је богат „здравим“ незасићеним мастима, која не само да не ометају губитак тежине, већ га могу и убрзати. Висока нутритивна вредност уља авокада омогућава вам да дуго заборавите на глад, што значајно смањује ризик од преједања у наредним оброцима. Осим тога, посебна структура масти садржаних у производу омогућава телу да их одмах претвори у енергију, а не да их складишти у резерви.

Упркос свим предностима, уље је масноћа и увек има висок садржај калорија, своје омиљене салате можете безбедно зачинити уљем авокада или га користити у кувању, али немојте претерати. На крају крајева, ако једете превише масти, чак иако је здрава, то не само да доводи до повећања телесне тежине, већ може довести и до многих здравствених проблема.