Почетна » Уморни сте, бледи, деконцентрисани? Уз овај јеловник храном надокнадите витамин Б
Нутрициониста Вести

Уморни сте, бледи, деконцентрисани? Уз овај јеловник храном надокнадите витамин Б

Истраживања показују да особе старије од 50 година хроничино пате од недостатка комплекса витамина Б.

Посебно су угрожени они који једу мале количине намирница животињског порекла.

Такође, коришћење одређених лекова за дијабетес или срчана обољења повећава ризик хроничног недостатка витамина Б.

Комплекс витамина Б пресудан је за здраву функцију мозга и одржавање имунолошког система, и има важну улогу у стварању ДНК и црвених крвних зрнаца. Такође, кључан је и за рад метаболизма.

Недостатак витамина Б групе даје одређене симптоме који се могу испољити у виду интензивног умора или смањене видне способности. Често се јавља и сензација као да вас пробада игла. Ови чудни осећаји и болови резултат су оштећења нерва услед мањка овог значајног витамина. У симптоме дефицита витамина Б убрајају се и слаба меморија, вртоглавице и бледило коже.

Комплекс Б витамина чине витамин (Б1), рибофлавин (Б2), нијацин (Б3) пантотенска киселина (Б5), пиридоксин (Б6), биотин (Б7), фолна киселина (Б9) и кобаламин (Б12).

Храна која је богата овим витаминским комлексом су лосос, пастрмка, пилеће, ћуреће, говеђе и свињско месо, јаја, млечни производи, зелено поврће, махунарке, пивски квасац, семенке сунцокрета, кајсије, бадем, житарице.

* * * * * *

Понедељак

Доручак: шоља јогурта, два барена јаја, салата по избору и два парчета хлеба од мешавине житарица

Ужина: семенке сунцокрета

Ручак: филе лососа са бареним младим кромпиром и зеленом салатом

Вечера: крем чорба од броколија и пилетине са кашиком павлаке

* * * * * *

Уторак

Доручак: мешавина пахуљица са сувим воћем по избору и јогуртом

Ужина: шака бадема

Ручак: грашак са пилетином, салата од младог лука и парадајза

Вечера: салата од барене бораније зачињена маслиновим уљем и белим луком и пилетина на жару

* * * * * *

Среда

Доручак: густо кувана палента и два јаја на око, пржена на кашичици маслиновог уља

Ужина: чаша пива

Ручак: парче бифтека, млади лук и интегрални хлеб

Вечера: пита са блитвом

* * * * * *

Четвртак

Доручак: домаћа паштета од лососа, два парчета интегралног хлеба и парадајз салата са маслиновим уљем

Ужина: семенке сунцокрета

Ручак: риба по избору с бареним прокељом

Вечера: пастрмка на жару и салата од краставца

* * * * * *

Петак

Доручак: два барена јаја, чаша киселог млека, интегрални хлеб

Ужина: чаша пива

Ручак: спанаћ с пилетином на жару

Вечера: зелена салата са туњевином и младим луком