Почетна » Витамински суплементи за 60+
Здравље Вести

Витамински суплементи за 60+

Фото: Пиксабеј

С годинама се мењају метаболизам и хормонски статус, а тиме и физиологија

У трећем добу се смањује способност организма да апсорбује и искористи нутријенте и онда кад су у храни присутни у довољној мери. Углавном се повећава потреба за минералима и витаминима, па с правом можемо рећи да употребом дијететских додатака исхрани можемо смањити или чак елиминисати ризик за појаву остеопорозе, кардиоваскуларних болести и малигних обољења.

Један од таквих препарата који је формулисан да обезбеди потребне дневне количине витамина, минерала и коензима Q10 особама у седмој деценији живота јесте Multicomplex Senior, италијанске компаније ЕСИ спа. Узима се једна таблета на дан и представља свакодневни додатак исхрани који пружа додатну подршку здрављу, јер овај препарат садржи веће концентрације витамина и минерала од оних намењених млађим особама. Кад напунимо 60 година важно је да уносимо довољно витамина Б12, јер чак и мали недостатак овог витамина може да повећа ризик од развоја деменције. Препоручени дневни унос је 2,4 микрограма на дан. Добри извори витамина Б12 су: шкољке, пастрмка, говеђа џигерица, јунеће месо, печеница.

Потребно је да редовно уносимо и довољне количине омега-3 масних киселина јер оне штите мембране ћелија мозга и спречавају деменцију. Такође, омогућавају бољу прокрвљеност мозга, повећавају обнављање ћелија, поправљају расположење и побољшавају меморију. Нажалост, с годинама, ћелије мозга постепено губе способност да апсорбују омега-3, остављајући ваш ум „гладним“, због чега се смањује капацитет памћења и слаби меморија. Због тога је важно да се свакодневно уносе веће количине омега-3 као ДХА и ЕПА киселине, и то минимално 1.000 мг на дан. Добри извори омега-3 су: ланено уље, лосос и ораси. За свакодневну допуну исхрани у овим годинама препоручујемо капсуле Нормолип Омега-3 које садрже 1.000 мг омега-3 (у облику ДХА и ЕПА) у једној капсули.

Веома важан витамин у овим годинама је и витамин Д. Он може да смањи хроничне болове, супротставља се развоју срчаних обољења и штити од малигних болести. Идеалан извор овог битног витамина је сунчање, али нажалост способност тела да синтетише витамин Д излагањем сунцу с годинама опада. Због тога се препоручује дневни унос од 600 ИЈ (интернационалних јединица). Потражите суплементе који садрже витамин Д3 (холекалциферол) јер је он активни облик витамина Д и много је ефикаснији од облика витамин Д2. Добри извори витамина Д су: туна, скуша, јунећа џигерица, сир и жуманца.