Почетна » Време је да узмемо здравље у своје руке: Ова моћна житарица јача мишиће
Нутрициониста Вести

Време је да узмемо здравље у своје руке: Ова моћна житарица јача мишиће

Празнике увек прате и обилне трпезе којима је тешко одолети. Али након уживања у гурманлуцима морате да посветите пажњу свом здрављу.

Умерено са храном и пијте доста течности

Стручњаци предлажу да се прво уоброчимо, па да током дана имамо три оброка и две ужине. Током празника често заборавимо на умереност храни, па нам није страни ни да једемо ноћу.

Не заборавите ни колико је битно да једете споро како би мозак имао довољно времена да препозна да сте сити. Што брже једете, мозгу треба више времена за ову активност, а ви једете све више.

Како би се организам опоравио од обилних количина хране и то оне калоричне, важно је да уносимо што више течности. Предлог стручњака је да то буде вода помешана са лимуном, циметом или ђумбиром, а нећете погрешити ни ако пијете чајеве.

Крећите се

За постпразнични ресет није битна само умереност у исхрани. Помаже и физичка активност, попут лагане шетње, вожње бициклом, брзог ходања. Вежбе треба да прилагодите својим потребама и општем здравственом стању. Уколико сте правили паузу од тренирања током празника, лагано се вратите свом ритму вежбања, па томе и прилагодите исхрану.

Може да вам помогне и следећи трик: замените вожњу лифтом лифт пењањем уз степенице. Можда ће вам требати више времена да дођете до стана, али ће вам ваше тело бити захвално због ове активности.

Обезбедите себи довољно сна

Да би организам нормално функционисано, неопходно му је довољно квалитетног сна. Одморнији ћете се лакше изборити са последицама празничног преједања.

Пријаће вам и опуштање у сауни и омиљеној купки док туширањем неизменично топлом и хладном водом можете да појачате циркулацију и имунитет (уколико вам то здравствено стање дозвољава).

Савет плус: храна и то не било која

Нутриционисти као посебно ефикасну и здраву храну након обилних оброка препоручују ону богату влакнима јер она везује токсине и убрзава њихово избацивање из организма.

На листи намирница које су богате влакнима налазе се сочиво, јечам, јабуке, ланено семе, боровнице, целер, поморанџе, пасуљ, краставци и овас који се сматра еликсиром здравља због свог изузетно богатог састава.

Зато све ове намирнице, а посебно овас треба да се нађу на вашем постпразничном јеловнику.

Пре него што овас постане стални део вашег јеловника, упознајте се са његовим благотворним дејствима: ова врста житарице помаже код пробавних тегоба, упала у цревима, јача зубе и кости, доприноси лепоти наше коже, стабилизује ниво шећера у крви, снижава холестрол, регулише крвни притисак, дорпиноси губитку вишка килограма, помаже раст деце, повећава мишићну масу, што је такође доказано научним истраживањем, препоручује се особама које пате од депресије, анксиозности, несанице. Саветује се и људима који болују од мултипле склерозе и реуматизма.