Почетна » Желите миран сан? Избегавајте ових 6 намирница
Нутрициониста Вести

Желите миран сан? Избегавајте ових 6 намирница

Увече, после напорног дана желимо да се опустимо и наградимо себе омиљеним јелом и новом епизодом серије.

Неке намирнице могу накнадно да постану узрок накупљених килограма и да вас наведу да се осећате лоше. Поред тога, погрешан избор вечере омета правилан сан и правилно функционисање система за варење током одмора.

Ево шта треба избегавати на ноћном менију:

Тестенина

Тестенина је одличан извор угљених хидрата који помажу у обнављању равнотеже након вежбања или током активног дана. Али тестенина која се поједе пре спавања ометаће опоравак организма ноћу, па ћете „на поклон” за вечеру у италијанском стилу, ујутру добити подочњаке и умор.

Сир

Сир садржи масти које су прилично тешке за варење и могу изазвати упалну реакцију у стомаку. Поред тога, ова посластица садржи аминокиселину тирамин, која може да смањи производњу хормона који регулишу сан.

Месо

Месо садржи пуно засићених масти, а производи попут паштета и кобасица често садрже толико хемијских адитива да их је боље заувек избацити из исхране. Тешка месна вечера ће тешко моћи да се свари, па ће тело изгубити одмор током драгоцених ноћних сати.

Сладолед

Чинија сладоледа у кревету и ваша омиљена мелодрама је wин-wин рецепт за лоше расположење. Ово вам може помоћи да пребродите тежак дан, али ваше тело вам неће бити захвално. Сладолед садржи велику количину засићених масти, шећера и адитива. Све ове компоненте утичу на варење и нервни систем.

Тамна чоколада

Тамна чоколада је богата антиоксидансима и супстанцама које позитивно утичу на функционисање мозга, дају енергију и снагу. Али увече, такав десерт може непотребно стимулисати нервни систем и прекинути сан, па је боље оставити чоколаду за ујутру.

Током касне вечере зачињена јела изазвају горушицу и тежину у стомаку.

Карфиол

Карфиол делује као здрав избор за лагани оброк, са минимумом калорија и максимумом влакана и микронутријената. Међутим, поврће из породице крсташа (купус) отежава варење, па ово није најбољи избор пред спавање.